charging losses 1.jpg

Καθώς ο χειμώνας προοιωνίζεται σκληρός στο ενεργειακό μέτωπο, η ADAC (η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου) δημοσιεύει τα αποτελέσματα μελέτης που έρχεται την κατάλληλη στιγμή. Ο γερμανικός οργανισμός μέτρησε την απώλεια ηλεκτρικής ενέργειας κατά τη φόρτιση σε τέσσερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε οικιακή πρίζα (230 V – 2,3 kW) έναντι οικιακού σταθμού φόρτισης (τύπου Wallbox – 11 kW). Γιατί;

Η ηλεκτρική ενέργεια που καταναλώνεται κατά τη φόρτιση δεν είναι αυτή που εμφανίζεται τελικά στο ταμπλό του αυτοκινήτου.

Για το κάνουμε λιανά, υπάρχει ενέργεια που «χάνεται» κατά τη μετατροπή του εναλλασσόμενου ρεύματος από το δίκτυο σε συνεχές ρεύμα -υποχρεωτικό βήμα για την αποφυγή βλάβης της μπαταρίας. Αλλά και ενέργεια που «τρώνε» τα συστήματα και τα εξαρτήματα που ελέγχουν τη διαδικασία φόρτισης στο αυτοκίνητο. Τέλος, το τελευταίο σημαντικό στοιχείο που προκαλεί απώλεια ενέργειας είναι το καλώδιο φόρτισης, ειδικά αν είναι μακρύ.

Για να καταγράψει σε ποσότητα αυτές τις απώλειες, η ADAC συνέκρινε την κατανάλωση που υποδεικνύεται από τον υπολογιστή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου με την κατανάλωση της ηλεκτρικής εγκατάστασης, κοινώς με το ρολόι. Τα αποτελέσματα διαφέρουν περισσότερο ή λιγότερο αισθητά από το ένα ηλεκτρικό μοντέλο στο άλλο, αλλά είναι σαφές ότι οι οικιακές πρίζες είναι οι λιγότερο αποτελεσματικές.

Οι ειδικοί ισχυρίζονται ότι μέτρησαν απώλειες έως και 30%. Τα Wallbox είναι πιο αποδοτικά, με τις απώλειές να κυμαίνονται μεταξύ 5 και 10% για ισχύ 11 kW. Η απώλεια αυξάνεται σημαντικά με μειωμένη ισχύ.

Φόρτιση Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Aπώλειες φόρτισης με AC

Τα παραπάνω αποτελέσματα έρχονται να επιβεβαιώσουν πως η απώλεια είναι ανάλογη με τον χρόνο φόρτισης: Σε μια ισοδύναμη φόρτιση, στην οικιακή πρίζα αυτή θα διαρκέσει περισσότερο απ’ ό,τι σε ένα Wallbox. Επομένως θα τροφοδοτεί τον ενσωματωμένο φορτιστή και το ηλεκτρικό σύστημά του, το οποίο θα λειτουργεί «παρασκηνιακά» για περισσότερο χρόνο.

Αυτό έχει αποτέλεσμα περισσότερη σπατάλη ενέργειας. Επομένως, οι συστάσεις προς τους χρήστες ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι απλές: Προτιμήστε τις εγκαταστάσεις που επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να παραμένει στην πρίζα για το συντομότερο χρονικό διάστημα.

 Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Aπώλειες φόρτισης με AC 
  Οικιακή πρίζα  Wallbox  Wallbox, μειωμένη ισχύς 
 Ισχύς-Απώλεια 

 Renault Zoé 

 2,3 kW-24,2 %

 11 kW-9,7 % 

 Καμία απώλεια 

 VW ID.3 

 2,3 kW-13,6 %

 11 kW-9,0 % 

 5,5 kW-9,2 % 

 Tesla Model 3 

 2,3 kW-15,2 %

 11 kW-7,7 % 

 3,5 kW-11,4 % 

 FIAT 500e 

 2,3 kW-12,7 %

 11 kW-6,3 % 

 3,6 kW-13,9 % 

Η εξοικονόμηση που θα προκύψει από τη μείωση των απωλειών θα μπορούσε να ξεπεράσει τα €100 ετησίως, με το τρέχον κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας, περιλαμβανομένης της επιδότησης. Για ένα VW ID.3 φερειπείν, που διανύει 15.000 km ετησίως, ονομαστικά θα χρειάζονταν 2.700 kWh.

Αν η φόρτιση γίνεται σε οικιακή πρίζα, σύμφωνα με την ADAC, μαζί με 13,6% απώλειες, οι κιλοβατώρες που χρεωνόταν ο χρήστης θα ήταν 3.067. Σε ένα Wallbox, η επιβάρυνση θα ήταν 9%, οπότε η χρέωση θα αντιστοιχούσε σε 2.943 kWh. Δηλαδή, 124 κιλοβατώρες παραπάνω στην οικιακή πρίζα. 

Φόρτιση Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Aπώλειες φόρτισης με AC

Η ADAC προτρέπει επίσης τους κατασκευαστές να είναι διαφανείς σχετικά με τις απώλειες φόρτισης -μέχρι σήμερα δεν τις ανακοινώνουν. Επιπλέον, οι ενσωματωμένοι φορτιστές θα πρέπει να είναι πιο αποδοτικοί και με όσο το δυνατόν λιγότερα ενσωματωμένα συστήματα. 

[Πηγή ADAC]

Πηγή: www.drive.gr



googlenews

Ακολουθήστε το Magazine News  στο Google News