Η BYD, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας, αναθεωρεί ριζικά τη στρατηγική της στην ευρωπαϊκή αγορά, μετά από μια σειρά στρατηγικών λαθών που επιβράδυναν την αρχική της διείσδυση.
Σύμφωνα με έξι νυν και πρώην στελέχη της εταιρείας, τα βασικά προβλήματα εντοπίστηκαν στην αδυναμία της BYD να αναπτύξει έγκαιρα ένα εκτεταμένο δίκτυο αντιπροσώπων, να προσλάβει στελέχη με γνώση των ευρωπαϊκών αγορών και να προσαρμόσει την προϊοντική της γκάμα στις τοπικές ανάγκες, ιδιαίτερα όσον αφορά τα plug-in υβριδικά μοντέλα.
«Δεν μπορείς να εκπαιδεύσεις τον καταναλωτή αν δεν του δώσεις τις επιλογές που κατανοεί», τονίζει ο Alfredo Altavilla, σύμβουλος της BYD Ευρώπης
Η BYD αντέδρασε γρήγορα σε αυτές τις προκλήσεις, επεκτείνοντας δυναμικά το ευρωπαϊκό της δίκτυο πωλήσεων και προσφέροντας υψηλές αποδοχές για να προσελκύσει έμπειρα στελέχη από ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, με προτίμηση σε ονόματα από τον όμιλο Stellantis.
Σημαντική συμβολή στη νέα στρατηγική είχε ο Alfredo Altavilla, πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της Fiat-Chrysler και ειδικός σύμβουλος του Ευρωπαϊκού σκέλους της BYD. Όπως αποκάλυψε στο Reuters, ήταν αυτός που μετέφερε στον ιδρυτή και πρόεδρο της BYD, Wang Chuanfu, ότι η προσέγγιση με αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα δεν αποδίδει σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές.
Ο Altavilla τόνισε την ανάγκη να προσφέρονται όλα τα νέα μοντέλα τόσο σε αμιγώς ηλεκτρικές όσο και σε plug-in υβριδικές εκδόσεις, προκειμένου να «εκπαιδευτεί» ο καταναλωτής στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση. «Θα ήταν ανόητο να πας ενάντια στις προτιμήσεις των καταναλωτών προσφέροντας μόνο EV», δήλωσε χαρακτηριστικά σε εκδήλωση στην Ιταλία τον Δεκέμβριο.
Η BYD έχει ήδη αναγνωρίσει δημοσίως τα προβλήματα που αντιμετώπισε στην αγορά της Γερμανίας, ωστόσο αυτή είναι η πρώτη φορά που αποκαλύπτονται με τέτοια λεπτομέρεια τα εσωτερικά προβλήματα και οι ενέργειες που έγιναν για την αντιμετώπισή τους. Οι περισσότερες από τις πηγές που μίλησαν στο Reuters κράτησαν την ανωνυμία τους, λόγω της ευαίσθητης φύσης των πληροφοριών.
Η αρχική προσέγγιση προς τον Altavilla έγινε τον Ιούνιο του 2024, με τον διορισμό του να ανακοινώνεται επισήμως τον Αύγουστο. Εκείνη την περίοδο εργαζόταν ως σύμβουλος στην επενδυτική εταιρεία CVC Capital Partners, ενώ πλέον θεωρείται ένας από τους βασικούς αρχιτέκτονες της ευρωπαϊκής αναδιάρθρωσης της BYD.
Με την ευρωπαϊκή αγορά να αποτελεί κρίσιμο εξαγωγικό στόχο για την κινεζική εταιρεία, η BYD επενδύει σε τοπική τεχνογνωσία και πιο ευέλικτες στρατηγικές προκειμένου να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της απέναντι σε αναγνωρισμένους παίκτες και να ανταποκριθεί στις σύνθετες απαιτήσεις των ευρωπαίων καταναλωτών.
Πηγή: Reuters
Πηγή: www.drive.gr
