437376 erevna gia ta trochaia oi misoi ellines odigoun me to kinito sto cheri dyo stous 10 otan e67f2587947f6a

Έρευνα για τα τροχαία: Οι μισοί Έλληνες οδηγούν με το κινητό στο χέρι – Δύο στους 10 όταν έχουν πιεί Τα ευρήματα έρευνας σε περισσότερα από 1.000 άτομα. Το 20% δεν σταματούν πάντοτε στο κόκκινο φανάρι.

Παραβιάζουν το όριο ταχύτητας και το κόκκινο. Οδηγούν μιλώντας στο κινητό. Και ενίοτε πιάνουν το τιμόνι όταν έχουν καταναλώσει αλκοόλ. Οι οδηγοί στην Ελλάδα παραδέχονται σε νέα έρευνα ότι υιοθετούν όλες τις συνήθειες που κατά κανόνα προκαλούν τα τροχαία ατυχήματα, παρότι γνωρίζουν πολύ καλά τους κινδύνους που αυτές κρύβουν.

Πολλοί από αυτούς, δε, αφήνουν να οδηγούν το αυτοκίνητό τους άτομα χωρίς δίπλωμα ή και ανήλικοι ακόμα.

Advertisement

Το μόνο καλό που κάνουν στην συντριπτική πλειονότητά τους είναι ότι συνήθως οδηγούν φορώντας τη ζώνη ασφαλείας ή το κράνος.

Την έρευνα διεξήγαγε η εταιρεία Palmos Analysis για την ΕΡΤ. Συμμετείχαν 1.022 άνδρες και γυναίκες (ηλικίες 18 ετών και άνω) από Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο και Λάρισα. Από αυτούς, σχεδόν οι οκτώ στους δέκα (το 79%) είπαν ότι οδηγούν αυτοκίνητο ή δίκυκλο.

Σχεδόν οι εννέα στους δέκα οδηγοί (το 87%) είπαν ότι οδηγούν πάντοτε φορώντας ζώνη ασφαλείας ή κράνος. Ωστόσο, σχεδόν οι μισοί (το 47%) είπαν ότι οδηγούν με το κινητό στο χέρι, με το 21% να το πράττουν από συστηματικά έως συνεχώς. Ακόμα περισσότεροι (το 58%) οδηγούν μιλώντας στο κινητό μέσω Bluetooth.

Επιπλέον, οι δύο στους τρεις (το 65%) παραδέχθηκαν ότι οδηγούν με ταχύτητα πάνω από το όριο. Από αυτούς, περισσότεροι από τους μισούς (το 40%) το έχουν σύστημα να παραβιάζουν το όριο ταχύτητας.

Οι κακές συνήθειες που οδηγούν στα τροχαία, δεν τελειώνουν εδώ. Ο ένας στους πέντε (το 20%) είπαν ότι έχουν οδηγήσει μετά από κατανάλωση αλκοόλ. Πολλοί από αυτούς, όμως, όμως είπαν ότι το κάνουν μερικές φορές (το 4%) ή και συχνά (το 1%).

Αντίστοιχο ποσοστό (20%) είπαν ότι παραβιάζουν τους κόκκινους σηματοδότες. Μάλιστα το 1% είπαν ότι περνάνε πάντοτε με κόκκινο (!) και άλλοι τόσοι συχνά.

Τέλος, το 5% δήλωσαν πως αφήνουν να οδηγούν το αυτοκίνητό τους άτομα χωρίς δίπλωμα και το 7% ότι το δίνουν σε ανηλίκους κάτω των 16 ετών, ακόμα και χωρίς επίβλεψη.

Που αποδίδουν τα τροχαία

Το χειρότερο είναι ότι οι οδηγοί στην Ελλάδα έχουν επίγνωση των επικίνδυνων συμπεριφορών που ευθύνονται για τα τροχαία ατυχήματα.

Η πλειονότητά τους (το 64% των οδηγών και το 73% των μη οδηγών) είπαν ότι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ είναι η κύρια αιτία για τα τροχαία δυστυχήματα στη χώρα μας.

Η υπερβολική αιτία θεωρείται η δεύτερη συχνότερη αιτία (49% και 55%, αντιστοίχως. Ακολουθεί η χρήση κινητού κατά την οδήγηση (33% και 29%). Αρκετά χαμηλότερα βρίσκονται η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου, η ελλιπής/χαλαρή αστυνόμευση και ατιμωρησία, η κακή κατάσταση των οχημάτων και η ελλιπής σήμανση/σηματοδότηση. Η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, όμως, δεν περιλαμβάνεται στις απαντήσεις που έδωσαν.

ΠΗΓΗ: www.iatropedia.gr


Πηγή: www.truelife.gr



googlenews

Ακολουθήστε το Magazine News  στο Google News



Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώριση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστότοπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.