smart 1 02.jpg

Τα δύο αστικά ηλεκτρικά SUV, smart #1 και Volvo EX30, μοιράζονται την πλατφόρμα SEA του Ομίλου Geely.

Η μεταφορά της κατασκευής του smart#1 από την Κίνα στο Βέλγιο προβλέπεται για το 2027 και θα του επιτρέψει να αποφύγει τις προσαυξήσεις από εισαγωγικούς δασμούς. Και να επωφεληθεί από το οικολογικό μπόνους σε όποιες ευρωπαϊκές χώρες ισχύει κάτι τέτοιο.

Η μεταφορά της κατασκευής του smart #1 θα επιτρέψει στην εταιρεία να αποφύγει τον αντίκτυπο των ευρωπαϊκών δασμών στην τιμή

Το smart #1 που παράγεται στην Κίνα είναι ένα από τα μοντέλα που τιμωρούνται από το 2024 λόγω της ευρωπαϊκής επιβάρυνσης στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (18,8% για την περίπτωσή του). Σε κάποιες χώρες δε αδυνατεί να επωφεληθεί οικολογικού μπόνους λόγω υπερβολικού αποτυπώματος άνθρακα κατά την άφιξή του.

Η κατασκευάστρια smart που ντενμπουτάρισε με το λανσάρισμα του πασίγνωστου fortwo και που αποτελεί πλέον συνιδιοκτησία των ομίλων της Geely και της Mercedes-Benz, προγραμματίζει τη συναρμολόγηση του μικρού SUV «μηδενικών εκπομπών» στην Ευρώπη για να το κάνει πιο ανταγωνιστικό στη Γηραιά Ήπειρο.

smart #1
Volvo EX30 και smart #1 χρησιμοποιούν αμφότερα την πλατφόρμα SEA του Ομίλου Geely.

Τον ερχόμενο Απρίλιο, η Volvo θα επαναπατρίσει την παραγωγή του EX30, που κατασκευάζεται επί του παρόντος στην Κίνα, στο βελγικό εργοστάσιό της στη Γάνδη. Για τον ίδιο προαναφερόμενο λόγο του οικολογικού μπόνους. 

Ωστόσο, ο Σουηδός κατασκευαστής ανήκει στον Όμιλο Geely και το EX30 είναι κατασκευασμένο πάνω στη σπονδυλωτή πλατφόρμα SEA του κινεζικού ομίλου. Αρχιτεκτονική που χρησιμοποιείται επίσης για το smart #1. 

smart #1
Σε 2,5 μήνες, τον Απρίλιο του 2025, το Volvo EX30 θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της σουηδικής εταιρείας στη Γάνδη.

Σύμφωνα με τον ιστότοπο JESMB, που γενικά είναι καλά ενημερωμένος για τις δραστηριότητες της Mercedes-Benz, το εργοστάσιο της Γάνδης θα μπορούσε σύντομα να υποδεχθεί στις γραμμές συναρμολόγησης του και το smart #1.

Η έναρξη της παραγωγής του smart #1 στο εργοστάσιο της Volvo στη Γάνδη προβλέπεται για το τέλος του 2027. Και θα μπορούσε να είναι ταυτόχρονη με ένα φρεσκάρισμα και μια τεχνική ενημέρωση του αυτοκινήτου που βρίσκεται στην αγορά από το 2022.

smart #1

Το #1 θα μπορούσε να πάρει τη θέση των Volvo XC40/EX40 και EC40 σε πλατφόρμα CMA. Αλλά αυτό μένει να διευκρινιστεί. Σήμερα, το smart #1 ξεκινά από τις €36.950 στην Ελλάδα (χωρίς επιδότηση), σχεδόν ίδια χρήματα σε σύγκριση με τις €36.900 ευρώ της Alfa Romeo Junior Elettrica και μόλις υψηλότερη από τις €36.406 του Ford Puma Gen -E.

Η μεταφορά του smart #1 θα μπορούσε να επιτρέψει στην εταιρεία να αποφύγει τον αντίκτυπο της ευρωπαϊκής επιβάρυνσης στην τιμή. Χωρίς ωστόσο να τη μειώσει (μην αυξηθεί κιόλας), καθώς το κόστος παραγωγής στο Βέλγιο είναι υψηλότερο απ’ ό,τι αυτό στην Κίνα.

Πηγή: www.drive.gr



googlenews

Ακολουθήστε το Magazine News  στο Google News



Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώριση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστότοπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.