vw id.code concept 13s 2048x1152 1.jpg

Στις μέρες μας, σχεδόν κάθε παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία επιζητά δεσμό με μια συνεργαζόμενη εταιρεία στην Κίνα. Αλλά ήταν η Volkswagen που έδειξε τον δρόμο, ενώνοντας τις δυνάμεις της με την κινεζική SAIC πριν από τέσσερις δεκαετίες.

Τώρα, στην 40ή επέτειο της αρχικής συμφωνίας, το ζευγάρι υπέγραψε την επέκταση της κοινοπραξίας έως το 2040. Ταυτόχρονα, ανακοίνωσε την πώληση του εργοστασίου τους στην επαρχία Xinjiang, μια περιοχή που βρίσκεται υπό έντονο έλεγχο λόγω υποτιθέμενων παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Ανήκει στην κοινοπραξία Volkswagen-SAIC και το δίδυμο συμφώνησε τελικά να πουλήσει το αμφιλεγόμενο εργοστάσιο, αναφέρει το Reuters.

O «καρπός κοιλιάς» του «ζεύγους» θα είναι 18 νέα μοντέλα

Καταγγέλθηκε ως τόπος παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των Ουιγούρων, μιας κατά κύριο λόγο μουσουλμανικής εθνοτικής ομάδας στην Xinjiang. Αν κι οι έρευνες των Γερμανών δεν βρήκαν στοιχεία που να πιστοποιούν κάτι τέτοιο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το εργοστάσιο, που άνοιξε το 2013, απασχολούσε μόλις 200 άτομα τον τελευταίο καιρό. Κάποτε μπορούσε να παράγει 50.000 αυτοκίνητα ετησίως, αλλά δεν έχει βγει ούτε ένα αυτοκίνητο από τη γραμμή παραγωγής από το 2019.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mercedes-Benz και Tesla, τοπ στα ανθρώπινα δικαιώματα

Η τρέχουσα συμφωνία μεταξύ της VW και της SAIC θα έληγε το 2030, πριν οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέξουν να την επεκτείνουν κάθως έχουν σκοπό να παρουσιάσουν 18 νέα μοντέλα. Τα 15 από τα οποία θα προορίζονται για την κινεζική αγορά. Τα έξι θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, με δύο από αυτά να καταφτάνουν το 2026. Βασισμένα στη νέα, τοπικά αναπτυγμένη «Compact Main Platform» (CMP).

Volkswagen

Όχι ότι η SAIC Volkswagen γυρνάει την πλάτη στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το 2026 αναμένονται τρία επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα κι άλλα δύο range-extender.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οι Ευρωπαίοι καίνε χρήμα για να διατηρηθούν στην Κίνα

«Η Κίνα είναι ένας μοχλός καινοτομίας για την αυτόνομη οδήγηση και την ηλεκτρική κινητικότητα», δήλωσε ο Ralf Brandstätter, ιθύνων νους της Volkswagen στην ασιατική χώρα. «Με τη νέα συμφωνία, εντείνουμε την ενσωμάτωσή μας στο κινεζικό οικοσύστημα κι αξιοποιούμε με συνέπεια τη δύναμη της τοπικής καινοτομίας. Αυτό δημιουργεί επίσης ένα στρατηγικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τον Όμιλο Volkswagen παγκοσμίως».

Volkswagen

Η VW, όπως και πολλές δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες, νιώθει να στραγγαλίζεται με την πτώση των πωλήσεων στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη. Οι Κινέζοι αγοραστές επιλέγουν ολοένα και περισσότερο αυτοκίνητα από ραγδαία αναπτυσσόμενες εγχώριες μάρκες που πωλούν αυτοκίνητα σε τιμές που οι ευρωπαϊκές εταιρείες δυσκολεύονται να ανταγωνιστούν.

Πριν από την πανδημία, στις γερμανικές μάρκες αντιστοιχούσαν το 25% των αυτοκινήτων που πωλούνταν στην Κίνα, αλλά τώρα το ποσοστό έχει πέσει μόλις στο 15%.

 

Πηγή: www.drive.gr



googlenews

Ακολουθήστε το Magazine News  στο Google News