germanwings.jpg

Στις 24 Μαρτίου 2015, ένα αεροσκάφος Airbus A320 της εταιρείας Germanwings, θυγατρικής της Lufthansa, που πραγματοποιεί την πτήση Βαρκελώνη – Ντίσελντορφ, συντρίβεται στη νότια Γαλλία με τραγικό απολογισμό 150 νεκρούς.

Η μοιραία πτήση με το αεροσκάφος τύπου Airbus της γερμανικής εταιρίας Germanwings, που συνετρίβη στις 11:20 τοπική ώρα, αφού έχασε απότομα ύψος από τα 38.000 στα 6.000 πόδια μέσα σε διάστημα μόλις 8 λεπτών, προκάλεσε παγκόσμιο σοκ.

Πρόκειται για την χειρότερη αεροπορική τραγωδία που έχει συμβεί σε γαλλικό έδαφος από τη συντριβή του Κονκόρντ, τον Ιούλιο του 2000.

Το Α320 που συνετρίβη ήταν ηλικίας 24 ετών και περιλαμβανόταν από το 1991 στον στόλο της Germanwings.

Όπως ανακοίνωσε επίσημα η εταιρεία στην πτήση με αριθμό 9525 βρίσκονταν 144 επιβάτες και έξι μέλη πληρώματος. Μεταξύ των επιβατών ήταν μαθητές και δύο βρέφη.

Το χρονικό του δυστυχήματος

Το αεροπλάνο των γερμανικών αερογραμμών απογειώθηκε στις 10.01 το πρωί (24.03.2015) από τη Βαρκελώνη, με κατεύθυνση το Ντίσελντορφ. Λίγη ώρα μετά, στις 10.47 εξέπεμψε σήμα κινδύνου, ενώ ορισμένα λεπτά αργότερα χάθηκε από τα ραντάρ και τελικά κατέπεσε στην περιοχή Μπαρσελονέτ.

Το αεροπλάνο της γερμανικής εταιρίας Germanwings, με αριθμό πτήσης 4U9525 που εκτελούσε δρομολόγιο για λογαριασμό της Lufthansa, ενώ είχε προσγειωθεί στην ισπανική πόλη εκτελώντας την αντίστροφη διαδρομή, με την πρωινή πτήση από το Ντίσελντορφ.

Εκπρόσωπος της Germanwings ανακοίνωσε ότι ο πιλότος είχε 10 χρόνια εμπειρία πτήσης (6000 ώρες πτήσης) με την Germanwings και την Lufthansa.

Τα μαύρο κούτι μίλησε και όπως αποδείχτηκε ο συγκυβερνήτης έριξε σκόπιμα το αεροπλάνο σκοτώνοντας τον εαυτό του και 149 άλλα άτομα.

Ο συγκυβερνήτης που προκάλεσε την μοιραία πτώση

«Ο συγκυβερνήτης ξεκίνησε εσκεμμένα τη διαδικασία καθόδου του αεροσκάφους», δήλωσε ο γενικός εισαγγελέας της Μασσαλίας για την αεροπορική τραγωδία με το Airbus της Germanwings, ο οποίος έχει στα χέρια του τα τελευταία 30 λεπτά των συνομιλιών του πιλότου του μοιραίου Α320 της Germanwings με τον πύργο ελέγχου.

«Ο συγκυβερνήτης ήταν μέσα στο cockpit του αεροπλάνου και ο πιλότος χτυπούσε επανειλημμένα την πόρτα για να του ανοίξει, όμως εκείνος δεν του άνοιγε», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο συγκυβερνήτης του Α320 είχε προσληφθεί τον Σεπτέμβριο του 2013 από την Germanwings και είχε στο ενεργητικό του 630 ώρες πτήσης. Στο παρελθόν είχε εργαστεί στη σχολή της πολιτικής αεροπορίας της Lufthansa. Σε Airbus A320 είχε συνολικά γύρω στις 100 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του.

Ο 28χρονος καταγόταν από το Montabaur της Ρηνανίας ενώ το όνομά του ήταν Andreas Lubitz.

Δεν προέκυψαν στοιχεία σχετικά με εμπλοκή του με τρομοκρατικές οργανώσεις, ανέφερε το Spiegel σε δημοσίευμά του.

Ο εισαγγελέας της Μασσαλίας αποκάλυψε ότι ο πύργος ελέγχου άκουγε τον ήχο της ανάσας του συγκυβερνήτη και στις απανωτές κλήσεις να απαντήσει, δεν μίλησε. «Οι ελεγκτές τον άκουγαν μόνο να αναπνέει και τον ρώτησαν αν είναι καλά, όμως αυτός δεν μίλησε» συμπλήρωσε.

Όπως αποκάλυψε ακόμα, οι επιβάτες κατάλαβαν ότι η συντριβή πλησιάζε, καθώς κατά την πτώση λίγο πριν πέσει στη πλαγιά, ένα από τα φτερά του αεροπλάνου ακούμπησε σε δέντρα.

«Ακούσαμε στο μαύρο κουτί τις φωνές τρόμου και απόγνωσης των επιβατών. Είχαν καταλάβει τι συμβαίνει» είπε ο εισαγγελέας της Μασσαλίας, σοκάροντας τους δημοσιογράφους που τον παρακολουθούσαν με κομμένη την ανάσα.

«Συμπαθητικός νεαρός»

Ο Andreas Lubitz περιγράφεται από γνωστούς, φίλους και γείτονες ως ένας «φυσιολογικός τύπος», ένας «συμπαθητικός νεαρός».

«Ήταν ένας εντελώς φυσιολογικός τύπος», δήλωσε ο Κλάους Ράντκε, ιδιοκτήτης της τοπικής αερολέσχης απ’ όπου ο Λούπιτς πήρε το πρώτο του δίπλωμα πριν πολλά χρόνια και επέστρεψε το φθινόπωρο για να κάνει μια ανανεωτική εκπαίδευση.

Ο νεαρός ήταν κοινωνικός, έτρεχε σε ημιμαραθώνιους, ενδιαφερόταν για τη μουσική και σύχναζε σε κλαμπ. 

«Έχω μείνει άφωνος. Δεν έχω καμία εξήγηση γι’ αυτό. Γνωρίζοντας τον Andreas, αυτό είναι απλώς αδιανόητο για εμένα», είπε ο Πέτερ Ρίκερ, παλιό μέλος της αερολέσχης, που γνώριζε τον Lubitz καλά. «Είχε πολλούς φίλους. Δεν ήταν μοναχικός», υπογράμμισε ο Ρίκερ.

Ο Lubitz εκπαιδεύτηκε στην ακαδημία πιλότων της Lufthansa στη Βρέμη, η οποία αρνήθηκε να μιλήσει για αυτόν.

Εκ των υστέρων αποδείχθηκε ότι ο νεαρός συγκυβερνήτης αντιμετώπιζε σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα και μάλιστα για χρόνια. Παρότι είχε επιχειρήσει να κρύψει το ιστορικό της κατάθλιψής του από την αεροπορική, η εταιρεία το ανακάλυψε, αλλά παρόλα αυτά, του έδωσε την άδεια να πετά.

Η δημόσια εικόνα του 28χρονου παρέπεμπε στον ιδανικό πιλότο. «Ήταν ήσυχος, ανταγωνιστικός, αποφασισμένος και προσεκτικός», όπως θα παρατηρούσε εκ των υστέρων η εισαγγελία του Ντίσελντορφ.

Όμως η κατάθλιψή του άρχισε να υποτροπιάζει λίγο πριν τα Χριστούγεννα του 2014. Αρχικά, άρχισε να εμφανίζει ψυχοσωματικά συμπτώματα. Ήταν βέβαιος ότι τυφλώνεται, για αυτό και επέμενε να κάνει συχνές επισκέψεις σε οφθαλμίατρους και νευρολόγους.

Παραπονιόταν ότι έβλεπε αστεράκια, λάμψεις φωτός και έντομα που πετούν, όμως οι γιατροί που εξέταζαν τα μάτια και τον εγκέφαλό του δεν έβρισκαν κάποιο πρόβλημα. 

Η οικογενειακή γιατρός του διέγνωσε «αναδυόμενη ψύχωση» και του ζήτησε να νοσηλευτεί σε ψυχιατρική κλινική. Εκείνος την αγνόησε. 

Υπέφερε από αϋπνία, άρχισε ψυχοθεραπεία και ακολουθώντας τις οδηγίες του γιατρού του, κατέγραφε σε ένα ημερολόγιο τις θετικές σκέψεις του.

Έως τις αρχές του Μαρτίου, οι σκέψεις του είχαν γίνει πιο σκοτεινές. Ο 28χρονος έψαξε στο ίντερνετ για τους αποτελεσματικότερους τρόπους αυτοκτονίας.

Λίγες μέρες πριν την αεροπορική τραγωδία έψαξε στο ίντερνετ για πληροφορίες γύρω από τους μηχανισμούς που κλειδώνουν την πόρτα του πιλοτηρίου σε ένα Airbus A320.

Στις 22 Μαρτίου, μία ημέρα πριν να επιστρέψει στη δουλειά του, έγραψε σε ένα χαρτί: «Κυριακή της απόφασης», με τον κωδικό BCN, για τη Βαρκελώνη. Το σημείωμα βρέθηκε εκ των υστέρων πεταμένο στα σκουπίδια του διαμερίσματός του.

Κλείδωσε τον πιλότο έξω από το πιλοτήριο 

Στη μοιραία πτήση από τη Βαρκελώνη, μόλις έμεινε μόνος του στο πιλοτήριο, αφού ο πιλότος είχε βγει για να πάει στην τουαλέτα, έθεσε αμέσως σε εφαρμογή το σχέδιό του.  

Άλλαξε τον διακόπτη για την πόρτα από το «normal» σε «locked», απενεργοποιώντας τον κωδικό πρόσβασης για έκτακτη ανάγκη που είχε ο 34χρονος πιλότος Patrick Sondheimer.

Αμέσως μετά έβαλε τον αυτόματο πιλότο να κατεβάσει το αεροπλάνο στα 100 πόδια.

Λίγο πριν τις 10:31, το αεροπλάνο άρχισε να κατεβαίνει με ρυθμό 3.500 ποδιών το λεπτό.

Ο γαλλικός πύργος ελέγχου παρατήρησε την μη εγκεκριμένη αλλαγή και επικοινώνησε με το αεροπλάνο, όμως ο Lubitz δεν απάντησε.

Ο πιλότος, ο Sondenheimer, επέστρεψε τρία λεπτά αργότερα, στις 10:34. Έβαλε τον κωδικό του για να ανοίξει την πόρτα, όμως δεν δούλεψε. «Εγώ είμαι!», είπε, χτυπώντας την πόρτα.

Συνέχισε να χτυπά δυνατά την πόρτα. Αλλά και πάλι, ο Lubitz δεν απαντούσε.

«Άνοιξε την αναθεματισμένη πόρτα!», φώναξε ο πιλότος. Με το αεροπλάνο να βρίσκεται στα 25.000 πόδια, οι επιβάτες άρχισαν να νιώθουν την απότομη κατάβαση και ο πανικός δεν άργησε να τους κυριεύσει. 

Στις 10:39, ο Sondenheimer ζήτησε από μία αεροσυνοδό να του φέρει έναν λοστό που ήταν κρυμμένος στο πίσω μέρος του αεροπλάνου για να ανοίξει την πόρτα. Δεν τα κατάφερε.

Το αεροσκάφος έπεσε κάτω από τα 10.000 πόδια.

«Για όνομα του Θεού! Άνοιξε την αναθεματισμένη πόρτα!», ούρλιαζε ξανά ο πιλότος Sondenheimer καθώς οι επιβάτες κοιτούσαν έντρομοι.

Στις 10:40 ήχησε συναγερμός: «Terrain, Terrain! Pull Up, Pull Up!», του έλεγε, καθώς το αεροπλάνο έπεσε στα 7.000 πόδια.

Τα επόμενα δευτερόλεπτα, το δεξί φτερό του Airbus χτύπησε σε μία κορυφή πριν ολόκληρο το αεροσκάφος πέσει στην πλαγιά με ταχύτητα 430 μίλια την ώρα σκοτώνοντας όλους όσους ήταν μέσα.

Πληροφορίες από BBC, France 24

Πηγή: www.newsit.gr



googlenews

Ακολουθήστε το Magazine News  στο Google News