silverstone lewis hamilton.3 0.jpg

Οι 945 μέρες μακριά από την πρώτη θέση ήταν πολλές για έναν εφτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή. O Lewis Hamilton επέστρεψε στην κορυφή, γράφοντας ιστορία καθώς έγινε ο πρώτος οδηγός που κατακτά εννιά νίκες στην ίδια πίστα. Verstappen και Norris συμπλήρωσαν το βάθρο σε έναν άκρως συναρπαστικό αγώνα.

Ο αγώνας στο Silverstone, πριν καν ξεκινήσει φαινόταν πως θα είναι ενδιαφέρον. Γιατί πέρα από την αγγλική τριάδα στις τρεις πρώτες θέσεις (Russel, Hamilton, Noris), το τυπικό βρετανικό… καλοκαίρι έμοιαζε βέβαιο πως θα κάνει την εμφάνισή του.

Τα φώτα έσβησαν με τα «Ασημένια Βέλη» να στρίβουν εύκολα όπως ξεκίνησαν (Russell και Hamilton), σε μια καθόλα καθαρή εκκίνηση. Η μοναδική αλλαγή στην κορυφή αφορούσε την 3η θέση, όπου ο Verstappen κατάφερε να περάσει τον Norris, που στις πρώτες στροφές έδειξε να δυσκολεύεται. Μεγάλος κερδισμένος της εκκίνησης, ο Leclerc, μιας και από την 11η θέση ανέβηκε αμέσως στην 8η.

O Lewis Hamilton έγραψε ιστορία στο Silverstone καθώς έγινε ο πρώτος πιλότος που νικάει εννιά φορές σε μια πίστα, προσπερνώντας τον Michael Schumacher

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ GP Αυστρίας, νικητής από το πουθενά o Russell

Ο ρυθμός των δύο Mercedes ήταν πολύ καλός, καταφέρνοντας να μείνουν στις δύο πρώτες θέσεις, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, με τον Hamilton να έχει βγει από τη ζώνη DRS του Verstappen, τη στιγμή που ο Ολλανδός ένιωθε πίσω του καυτή την ανάσα του Norris.

Μέχρι τον 15ο γύρο, παρακολουθούσαμε έναν αγώνα με σταθερές, μικρές ως επί το πλείστον διαφορές, χωρίς όμως σημαντικές ανατροπές. Και κάπου εκεί ξεκίνησε ένα μίνι χάος. Οι πρώτες ψιχάλες έκαναν την εμφάνισή τους. Ο Verstappen έδειχνε να μην έχει καθόλου ρυθμό κι αυτό επέτρεψε στον Piastri να τον προσπεράσει εύκολα στον 18ο γύρο.

Oscar Piastri Silverstone

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τα πρατήρια Shell σε στέλνουν στο Grand Prix της Monza

Οι ψιχάλες γίνονταν όλο και πιο δυνατές, ο Russell έδειξε να χάνει το μομέντουμ, με τον Hamilton να τίθεται επικεφαλής. Για λίγο όμως, καθώς ο Norris με εκπληκτικό ρυθμό με τα σλικ στο βρεγμένο πέρασε σαν σε προπόνηση τις δύο Mercedes, κάτι που έπραξε αργότερα και ο Piastri, φέρνοντας την McLaren σε ένα προσωρινό 1-2.

Οι συνθήκες της πίστας έφεραν προβληματισμό στις ομάδες, αναφορικά με το ποια ελαστικά ήταν τα κατάλληλα για τις υπάρχουσες συνθήκες. Perez και Leclerc αποφάσισαν να ρισκάρουν, περνώντας στα ενδιάμεσα. Κι αν για τον Perez το ρίσκο ήταν πιο ανώδυνο (βρισκόταν στις τελευταίες θέσεις), ο 7ος Leclerc ρίσκαρε σαφώς περισσότερο. Και είδε τον αγώνα επί της ουσίας να καταστρέφεται, καθώς η βροχή κόπασε και το νερό που είχε πέσει στην πίστα δεν ήταν αρκετό για ενδιάμεσα ελαστικά. Έτσι βρέθηκε στην 16η θέση, χάνοντας 10 στον γύρο από τον 15ο Bottas.

Χρειάστηκε να περάσουν 5-6 γύροι και ένα νέο κύμα βροχής για να ανακατέψει ακόμα περισσότερο την τράπουλα. Oι πρώτοι που πήραν απόφαση να πετάξουν τα σλικ ήταν οι Verstappen και Sainz στον 27ο γύρο. Μια επιλογή που φάνηκε να τους δικαιώνει, καθώς ο ρυθμός τους ήταν ταχύτερος.

Στον επόμενο γύρο ακολούθησαν οι Norris, Hamilton και Russell. Μεγάλος άτυχος της διαδικασίας ο Oscar Piastri. Μετά από σκληρή μάχη με τον Norris για την πρωτοπορία, οι μηχανικοί της McLaren αποφάσισαν να μην κάνουν διπλό pits-stop στους πιλότους της, όπως έκανε η Mercedes, με αποτέλεσμα ο Piatstri να μείνει έναν ακόμα γύρο με σλικ ελαστικά, σε μια πίστα στην οποία τα 3/4 της ήταν για ενδιάμεσα.

Έτσι λοιπόν, αντί να χάσει 5” (τόσο θα έχανε στο διπλό pits-stop) έχασε περίπου 18”. Με αποτέλεσμα να μείνει αρκετά πίσω και από βασικός διεκδικητής της νίκης να βρεθεί στην 6η θέση. Την ίδια στιγμή, ο Norris διατηρήθηκε στην κορυφή, με τον Vestappen να έχει ανέβει στην 3η θέση, καθώς το ταίμινγκ του για την αλλαγή ελαστικών αποδείχθηκε ιδανικό.

 

 

Οι ισορροπίες ήταν πολύ λεπτές και το παραμικρό λάθος θα μπορούσε να κοστίσει στους πρωτοπόρους. Στον 34ο γύρο, η Mercedes κάλεσε τον Russell που βρισκόταν στην 4η θέση στα pits προκειμένου να εγκαταλείψει, εξαιτίας προβλήματος στο σύστημα ψύξης του μονοθεσίου.

Η βροχή είχε σταματήσει, η πίστα στέγνωνε και οι ομάδες βρέθηκαν και πάλι στο ίδιο σημείο, αυτή τη φορά για το πότε ήταν η κατάλληλη επιλογή για το πέρασμα σε στεγνά ελαστικά. Στον 39ο γύρο, Hamilton, Verstappen και Piastri μπήκαν στα pits, με το Norris να παραμένει στην πίστα με τα ενδιάμεσα για έναν ακόμη γύρο.

Όταν λοιπόν μπήκε στα pits, στάθηκε λίγο πιο μπροστά από το προβλεπόμενο σημείο, οι μηχανικοί του αναγκάστηκαν να μετακινηθούν, η στάση του κράτησε 4,5”, με αποτέλεσμα ο Hamilton να βρεθεί εμπρός του. Η στρατηγική του Norris ήταν ομολογουμένως περίεργη, μιας και έβαλε τη μαλακή γόμα, όπως ακριβώς και ο Hamilton, ενώ είχε την επιλογή τόσο της μέσης όσο και της σκληρής.

 

 

Η επιλογή της τελευταίας, φαίνεται πως κούμπωσε ιδανικά στη Red Bull του Verstappen, o οποίος από την 3η θέση μάζευε σταθερά τη διαφορά από τον Norris. Για να τον προσπεράσει στον 48ο γύρο καθαρά. Τόσο στην πρώτη περίπτωση, όταν ο Norris πέρασε τον Verstappen όσο και στην περίπτωση που συνέβη το αντίθετο, οι δύο πιλότοι έδειξαν μεγάλη ψυχραιμία και ωριμότητα, δείχνοντας πως το συμβάν της προηγούμενης εβδομάδας στην Αυστρία ανήκει για τα καλά στο παρελθόν.

Verstappen VS Norris

Η απόσταση Hamilton-Verstappen, φάνηκε πως ήταν ιδανική για τον Hamilton (3,3” 4 γύρους πριν το τέλος), επιτρέποντας στον Βρετανό εφτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή να διαχειριστεί τον αγώνα και να δει πρώτος την καρό σημαία μετά από 55 αγώνες. Έτσι λοιπόν, τελευταία κοινή παρουσία Hamilton-Mercedes στο Silverstone συνοδεύτηκε με νίκη, με τους συντελεστές της να την πανηγυρίζουν έξαλλα σε κλίμα συγκίνησης.

 

 

Πραγματικά εξαιρετική δουλειά από τη Mercedes, που πανηγύρισε δεύτερη συνεχόμενη νίκη, μετά από εκείνη του Russell στην Αυστρία, δείχνοντας πως βρίσκεται στο σωστό δρόμο. Piastri, Sainz (πήρε το βαθμό του ταχύτερου γύρου), Hulkenberg (άλλος ένας φανταστικός αγώνας), Stroll, Alosno, Albon συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Επόμενος αγώνας στην πίστα της Ουγγαρίας, το 3ήμερο 19-21 Ιουλίου.
 


Πηγή: www.drive.gr



googlenews

Ακολουθήστε το Magazine News  στο Google News