seat cupra.jpg

H SEAT παρουσίασε τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023, καθώς επίσης και τη στρατηγική της για τα επόμενα χρόνια. Πέρυσι, σύμφωνα με τους κανόνες του IFRS (Ίδρυμα Διεθνών Προτύπων Χρηματοοικονομικής Αναφοράς) τα λειτουργικά κέρδη έφτασαν τα 625 εκ. ευρώ (άνοδος 592 εκ. ευρώ, 2022: 33 εκ. ευρώ).

Επίσης επιτεύχθηκε σημαντική βελτίωση στην απόδοση επί των πωλήσεων που άγγιξε το 4,4%. Ο ετήσιος κύκλος εργασιών έφτασε τα 14,3 δισ. ευρώ, 31% περισσότερο από το 2022 (10,941 δισ.). «Αφήνουμε πίσω μας μια χρονιά στην οποία η SEAT S.A. σημείωσε τα καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα στην 73χρονη ιστορία της, επιβεβαιώνοντας ότι η εταιρεία μας συνεχίζει τη διαδρομή της για ένα ακόμα πιο κερδοφόρο μέλλον», είπε ο Wayne Griffiths, CEO SEAT & CUPRA.

Η SEAT, με την αρωγή της CUPRA σημείωσε λειτουργικά κέρδη-ρεκόρ

«To 2023 ήταν μια χρονιά γεμάτη αντιθέσεις για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και για την εταιρεία μας, αφού συνεχίσαμε μέσα σε ένα κλίμα αβεβαιότητας και ταυτόχρονα της μεγαλύτερης στην ιστορία μεταμόρφωσής μας».

Αφού αντιμετώπισε αρκετές προκλήσεις τα τελευταία χρόνια, όπως το αυξανόμενο κόστος των πρώτων υλών, τον πληθωρισμό και τον αντίκτυπο του πολέμου, η σταθεροποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας το 2023 οδήγησε στην ανάπτυξη της παραγωγής και των παραδόσεων.

Αυτό επέτρεψε στη SEAT να παραδώσει 519.176 αυτοκίνητα (2022: 385.592), αύξηση δηλαδή 35,3% συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά. H CUPRA για μία ακόμα φορά έσπασε ρεκόρ με 230.739 παραδόσεις, άνοδος μεγαλύτερη του 50,9% συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά (152.896).

Ταυτόχρονα, η ισπανική φίρμα επέστρεψε σε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης με 288.437 πωλήσεις (2022: 232.696; +24%). Η επενδυτική στρατηγική της συνεχίστηκε μέσα στο 2023 φτάνοντας συνολικά στα 5,3 δις ευρώ τα τελευταία πέντε χρόνια. Η αύξηση 44% στις δαπάνες R&D, με συνολικές επενδύσεις 939 εκ. ευρώ, δείχνει τη δέσμευση της φίρμας σε αυτό τον τομέα.

Κοιτάζοντας το μέλλον, η SEAT διαθέτει τη σωστή στρατηγική για να διατηρήσει την κερδοφόρα ανάπτυξη. Η εταιρεία θα έχει ρόλο-κλειδί σε αυτό και  θα λανσάρει βελτιωμένα και οικονομικά στην κατανάλωση καυσίμου αυτοκίνητα, μέχρι το τέλος της ζωής των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Θα υπάρξουν facelift εκδόσεις στα Arona & Ibiza μέσα στο 2025, ενώ τους επόμενους μήνες η μάρκα θα παρουσιάσει ένα ανανεωμένο Leon με τεχνολογικές αναβαθμίσεις.

SEAT Ibiza και Arona

Επιπροσθέτως, η έτερη ισπανική φίρμα, η CUPRA  μπαίνει σε ένα νέο κεφάλαιο της ιστορίας της. Το 2024 σηματοδοτεί την αρχή της μεγαλύτερης προϊοντικής αναβάθμισης με το λανσάρισμα νέων μοντέλων, του Tavascan- το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας – και του υβριδικού SUV Terramar. Η CUPRA επίσης ανακοίνωσε τις νέες, ανανεωμένες εκδόσεις των Leon και Formentor, οι οποίες θα παρουσιαστούν τους επόμενους μήνες.

Μέχρι το τέλος της δεκαετίας η CUPRA θα εισέλθει στην αγορά της Αμερικής. «Σχεδιάζουμε να λανσάρουμε εκεί μαζί με την ηλεκτρική έκδοση του Formentor και ένα μεγαλύτερου ηλεκτρικού SUV. To συγκεκριμένο μοντέλο θα παραχθεί στα εργοστάσια της Volkswagen Group στη Β. Αμερική συμπεριλαμβανομένου και του Μεξικό. Αρχικά, η CUPRA θα λανσαριστεί σε επιλεγμένες πολιτείες στις Ανατολικές και Δυτικές ακτές», ανακοίνωσε ο Wayne Griffiths. Η μάρκα θα επιταχύνει επίσης την παγκόσμια επέκτασή της αυτή τη χρονιά με το άνοιγμα νέων CUPRA City Garages στην Κωνσταντινούπολη, Βιέννη και Μάντσεστερ, ικανοποιώντας τη φιλοδοξία της να γίνει ένα παγκόσμιο brand.

 

 

Πηγή: www.drive.gr



googlenews

Ακολουθήστε το Magazine News  στο Google News