drive trophy 2024 zs vs arona 02.jpg

Καταρχήν μέσα στα σχέδιά μας για το 22ο DRIVE Trophy ήταν η συμπερίληψη της MG Motor, ως η παρθενική εμφάνισή της σε αυτού του είδους την αποστολή. Οπότε διαλέξαμε το μικρό και το κόμπακτ SUV της κινεζικής φίρμας, δηλαδή το ZS και το HS.

H αντιπροσώπευση των B-SUV από ένα μόνο μοντέλο δεν μας καθόταν όμως καλά στο στομάχι. Κι επειδή μας βρισκόταν ένα SEAT Arona στον στόλο του περιοδικού, είπαμε να το πάρουμε κι αυτό για παρέα. Ταιριάζοντάς το με το MG ZS, καθώς τα δύο αυτοκίνητα βρίσκονται κοντά σε μέγεθος, ισχύ και στα χρήματα: €25.150 μιας και είχαμε το αυτόματο 1.000άρι MG ZS με τα 111 άλογα και €24.590 το χειροκίνητο SEAT Arona Xprerience με το 1.000άρι μοτέρ των 115 PS.

Εκείνο που κρατάμε από τo MG ZS και το SEAT Arona είναι πως ανταποκρίνονται με επάρκεια στην εκδρομική αναζήτηση που μπορεί να καταλήξει σε στοιχειώδη off roading περιπέτεια

Εδώ φυσικά δεν έχουμε να κάνουμε με μια αντιπαράθεση εφ’ όλης της ύλης για τα δύο μικρά SUV. Αλλά για την παράθεση των εντυπώσεων στο χώμα και σε διαδρομές μικρής/μέτριας δυσκολίας. Με άλλα λόγια, πεδίο που είναι ιδιαίτερα πιθανό να μην επιχειρήσει ποτέ ο ιδιοκτήτης αυτών των μοντέλων. Αλλά και για να δούμε κατά πόσον, αυτά τα δύο πιο μικρά SUV θα τα πήγαιναν απέναντι στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία.

Η πρώτη διαπίστωση αφορά και τα δύο. Σε καμία περίπτωση δεν έδειξαν να υπολείπονται των μεγαλύτερων. Πιο ελαφριά και πιο κοντά, αποδεικύονταν μάλιστα και μανιτζέβελα στους φιδωτούς δρόμους του κατάφυτου Πάρνωνα. Αποφεύγοντας έτσι τις πληγές από τα κλαδιά, σύνηθες πρόβλημα σε όσους περιδιαβαίνουν στο δάσος. 

22th DRIVE Trophy, Parnon Mountain 2024, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Εκείνο που καταλάβαινες εντονότερα σε σχέση με τα C-SUV είναι η χρήση λιγότερων μονωτικών υλικών, οπότε και η (από)μόνωση της καμπίνας ήταν μικρότερη. 

Στιβαρό και με καλή λειτουργία του διπλοσύμπλεκτου αυτόματου σασμάν που απάλειφε τις τρύπες στη ροπή, το MG ZS έδειχνε πιο πολύ στα νερά του στο βουνό. 

22th DRIVE Trophy, Parnon Mountain 2024, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το χειροκίνητο Arona χρειαζόταν να το έχεις πάντα ροπιασμένο για να ακολουθείς τον ρυθμό. Κάτι που όμως δεν σε προβλημάτιζε, καθώς ο 1.000άρης Eco TSI το κάνει από τις 2.000 rpm με το κιβώτιο να είναι εύχρηστο και γρήγορο. 

Πιέζοντας για να πας σβέλτα στις στρωτές, χωμάτινες διαδρομές, το Arona τα πήγαινε πιο καλά. Το πιο γρήγορο τιμόνι του παρείχε καλύτερη πληροφορία, μικρότερη ανάδραση και η σφιχτή ανάρτηση ανταποκρινόταν καλύτερα στον σβέλτο ρυθμό. 

22th DRIVE Trophy, Parnon Mountain 2024, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το MG ZS ανεβάζοντας ρυθμό αποδεικνυόταν πιο πλαδαρό και με περισσότερες κινήσεις του αμαξώματος και αρκετή ανάδραση από το τιμόνι. 
Βέβαια, πρέπει να τονίσουμε ότι για να αντιληφθείς είτε στο ένα είτε στο άλλο αυτοκίνητο τα παραπάνω, χρειάζεται να τα πιέσεις. Κάτι που δεν θα έκανε ο μέσος χρήστης, καθώς ο κίνδυνος να περάσεις τη νύχτα σου στο βουνό αλλάζοντας λάστιχο, έτσι είναι μεγάλος. 

Εκείνο που κρατάμε και από τα δύο αυτοκίνητα ήταν πως ανταποκρίνονται με επάρκεια στην εκδρομική αναζήτηση που μπορεί να καταλήξει σε στοιχειώδη off roading περιπέτεια. Και ότι το MG είναι πιο λαίμαργο από το SEAT, με μέση 10,1 και 7,5 lt/100 km αντίστοιχα. 

22th DRIVE Trophy, Parnon Mountain 2024, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Η συμβουλή μας για τέτοια χρήση είναι κι εδώ αυτή που προτείνουμε και στα C-SUV. Η σημαντικότερη συνιστώσα για τέτοια χρήση είναι η επιλογή ενός ελαστικού σχεδιασμένου για SUV, με μεγαλύτερη ανθεκτικότητα αλλά και χωρίς απώλεια επιδόσεων στην άσφαλτο. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 22ο DRIVE Trophy, με το ρεύμα της εποχής
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 22ο DRIVE Trophy, τέσσερις αλεπούδες στο παζάρι
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 22o DRIVE Trophy, κινεζική κουζίνα
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 22ο DRIVE Trophy, μαθήματα cross country
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 22ο DRIVE Trophy, κυρίαρχο αρπακτικό
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 22ο DRIVE Trophy, με τα μάτια του Ιάσονα

 

Πηγή: www.drive.gr



googlenews

Ακολουθήστε το Magazine News  στο Google News